Butiker
Kundservice
Sök

2JM_0015_536_mindre.jpg

BYGG DIN STRINGHYLLA
Bygg din egen Stringhylla som du vill ha den och beställ direkt i vår webbutik. 

satt_igang_och_bygg_1.jpg

Lugano-mindre.jpg

STALANDS_LOGOTYPE.jpg
I Stockholm har vi sex möbelvaruhus med en mängd kvalitetsmöbler.

Besok_Stalands-3.jpg

ProEXR File Description

=Attributes=
channels (chlist)
compression (compression): Zip16
dataWindow (box2i): [0, 0, 6999, 4999]
displayWindow (box2i): [0, 0, 6999, 4999]
lineOrder (lineOrder): Increasing Y
pixelAspectRatio (float): 1.000000
screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000]
screenWindowWidth (float): 1.000000

=Channels=
A (half)
B (half)
G (half)
R (half)

SOCIALA MEDIER
Följ oss på Instagram och Facebook.
 

facebook-interiorbutiken.png  instagram-interiorbutiken.png

Köpvillkor

ALLMÄNNA VILLKOR

Här får du information om vilka regler som gäller när du som konsument handlar i vår Webbutik, på www.interiorbutiken.se.

1. ALLMÄNT

Dessa köpvillkor, Allmänna villkor, (”Villkoren”) gäller endast när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning på vår webbplats, www.interiorbutiken.se (”Webbutiken”).

Villkoren är inte tillämpliga på näringsidkares köp, varför näringsidkare inte kan till någon del åberopa dessa Villkor. Med näringsidkare avses en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten.

Avtal om köp (”Avtalet”) ingås mellan Kunden och Stalands Möbler AB, org.nr. 556244-8356. Bindande Avtal har uppkommit först när Stalands Möbler AB har bekräftat din beställning av varorna i en orderbekräftelse som har skickats till dig via e-post.

Bolagsinformation:

Stalands Möbler AB
Månskärsvägen 10C
141 75 Kungens Kurva
Org.Nr: 556244-8356
Mejl: info@stalands.se


Kontakta webbutiken: info@interiorbutiken.se. Tel 08-702 78 22.

För att kunna beställa en vara i vår webbutik måste du ha fyllt 18 år.

Stalands Möbler AB strävar efter att all information och uppgifter som visas på vår webbplats, www.interiorbutiken.se och webbutiken ska vara korrekta. Det kan dock i vissa undantagsfall förekomma felaktiga uppgifter. Vi reserverar oss för felaktigt angivna prisuppgifter, felaktiga uppgifter om lagersaldo, att varan är slutsåld, felskrivningar eller feltryck i produktbeskrivningar eller annan felaktig information om varan på vår webbplats. Stalands Möbler AB förbehåller sig rätten att korrigera felaktiga uppgifter. Stalands Möbler AB kontaktar dig om korrigeringen innan beställningen fullföljs. Om du inte godkänner korrigeringen, exempelvis ett nytt pris för varan, har du rätt att återkalla din beställning. Om du återkallar beställningen betalar vi omgående tillbaka vad du eventuellt redan har betalat för varan. Återbetalning sker på samma sätt som du betalade och till samma konto som betalningen kom från, om du inte skriftligen har meddelat oss annat konto eller annat sätt för återbetalning. Om du meddelar oss att du godkänner korrigeringen, exempelvis det nya priset för varan, bearbetar vi din beställning och bekräftar den nya beställningen i en orderbekräftelse som skickas till din e-postadress, som du har uppgett för oss. 

Vi reserverar oss för att färgåtergivningen i de bilder som visas på vår webbutik kan skilja sig från den färg produkten har i verkligheten. Tänk därför på innan du beställer att produktbilderna som visas på vår webbutik inte alltid återger exakt samma färg som varan har i verkligheten. Hur färger återges beror på din dators bildskärmsinställningar och varierar från dator till dator.

Stalands Möbler AB äger webbutiken och innehållet på denna. Alla immateriella rättigheter på www.interiorbutiken.se tillhör Stalands Möbler AB eller dess licensgivare. Innehållet är skyddat genom upphovsrättslig lag. Detta innebär att varumärken, produktnamn, bilder, grafik, design, layout, produktbeskrivningar, firmanamn, är skyddade och får inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Stalands Möbler AB.

2. BESTÄLLNING OCH AVTAL OM KÖP 

För att kunna handla via vår webbutik måste du acceptera våra Villkor. Genom att beställa en vara på webbutiken accepterar du Villkoren och samtycker till att Stalands Möbler AB behandlar dina personuppgifter och användningen av cookies, se längst ned under rubriken Personuppgifter.

Beställningen är förenad med betalningsskyldighet

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler är alla näringsidkare skyldiga att informera konsumenter som handlar på en webbplats om att beställningen medför betalningsskyldighet. Av denna anledning finns det en text som informerar om betalningsskyldigheten där du klickar för att slutföra köpet av varan.

När du har skickat din beställning och betalat får du en orderbekräftelse från Stalands Möbler AB, som skickas till den e-postadress som du har uppgett.

Orderbekräftelsen innebär att vi har accepterat din beställning och att ett bindande Avtal om köp har uppkommit mellan dig och Stalands Möbler AB. Du bör noga läsa igenom orderbekräftelsen eftersom den innehåller viktig information om din beställning och leveransdatum. 

3. PRISER, AVGIFTER OCH BETALNING

Du kan välja olika sätt för din betalning av varan, se nedan. Om du inte har gjort något speciellt val har Stalands Möbler AB rätt att ta betalt av dig redan i samband med din beställning. 

När du beställer en vara gäller det priset som vi visar på webbutiken. Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive lagstadgad mervärdeskatt. Fraktkostnaderna är inte inkluderade i priset utan tillkommer separat, se nedan. När du gör din beställning kommer fraktkostnaden att visas i varukorgen. Vid betalning via faktura tillkommer en fakturaavgift på fakturabeloppet som finns angiven på webbutiken. 

Stalands Möbler AB förbehåller sig rätten att begära kreditupplysning för det fall att du väljer att betala via faktura eller betal- eller kreditkort.  Vi förbehåller oss rätten att neka köp för det fall att det finns registrerade betalningsanmärkningar.

I webbutiken kan du välja mellan olika betalningsalternativ:

  • Bank-/kreditkort, läs om villkoren HÄR
  • Direktbetalning från ditt bankkonto, läs om villkoren HÄR
  • Fakturabetalning, läs om villkoren HÄR
  • Delbetalning med eller utan ränta beroende på avbetalningstiden, läs om villkoren HÄR

Vi behåller äganderätten till varorna tills de är fullt betalda. Om betalning uteblir förbehåller vi oss rätten att återta varorna. 

4LEVERANS, FRAKT & TRANSPORT

Samtliga priser anges inklusive moms i svenska kronor.

Avlämning av varan

Om vi inte kommit överens med dig om något annat så levereras dina varor till porten alternativt till din ytterdörr om du bor i lägenhet och fram till din tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns där en lastbil kan köra. Avisering kan ske via e-post, vanlig post, SMS eller telefonsamtal, beroende på vilket sätt du har angett att du vill bli aviserad på.

Leveransbegränsningar

Vi levererar endast till adresser inom Sverige. Vid leveranser till mindre öar utan fasta broförbindelser levererar vi till den kajplats på fastlandet så nära ön som möjligt. Kontakta oss om du har frågor om sådan leverans. Gotland och Öland omfattas inte av detta undantag.

Montering och avemballering

Avemballering, montering av möbel och bortforsling av emballage ingår normalt inte. Dock kan montering ingå i vissa fall. Om du vill få dina möbler monterade eller har andra önskemål, kontakta oss för mer information och prisuppgift.

Fraktkostnader för hemleverans

Vi har fri frakt för hemleverans inom Sverige oavsett ordervärde. För leveranser till andra länder, kontakta oss för exakt prisuppgift.

Fri frakt inom Sverige

Fraktkostnad: 0 kr. Vid hemleverans, levereras försändelsen till ytterdörr eller trappuppgångens dörr, förutsatt att lastbil kan ta sig dit. Leveransen telefonaviseras till något av de telefonnummer du angivit, tidbokas och levereras till dig vardagar kl. 8-17. På vissa orter är leveranstiden mer flexibel och detta kan du få närmare besked om i samband med att transportören kontaktar dig. 

Inom Stor-Stockholm och inbärning med två man:

Fraktkostnad: 500 kr. Leverans vardagar 8-17 med inbärning av två man. Montering ingår i vissa fall efter överenskommelse med dig. Vi tar kontakt med dig så fort dina varor finns klara för leverans och bokar en tid som passar dig. Det sker antingen via e-post, sms eller telefon.

Hämta varorna själv

Du kan alltid välja att själv hämta varorna på vårt hämtlager i Kungens Kurva, Stockholm. Om du väljer detta alternativ meddelar vi dig när dina varor finns klara för avhämtning, antingen via e-post, sms eller telefon.

När du hämtar ut varorna måste du kunna visa giltig legitimation. Om en annan person (ombud) ska hämta varorna för din räkning måste ombudet visa giltiga legitimationer både för dig som köpare och för ombudet självt samt orderbekräftelsen.

Paket

Mindre försändelser (upp till 1,5 m och 20 kg) skickas som postpaket och kan hämtas på närmaste utlämningsställe. Du får en avisering via SMS eller som post-avi när paketet finns redo för avhämtning.

Leveranstid

Leveranstiden anges på din orderbekräftelse. Uppgivna leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och bekräftat din order till dess att din vara skickas från vårt lager. Lagervaror har normalt en leveranstid på ca 3-7 vardagar.

För varor som vi måste beställa särskilt då de inte ingår i vårt sortiment och som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel är leveranstiderna normalt 4-10 veckor från det att vi bekräftade beställningen i orderbekräftelsen, om inte annat leveransdatum har avtalats.

Leveransförsening

Enligt konsumentköplagens regler har du rätt att häva köpet när leveransen är försenad i enlighet med konsumentköplagens regler enligt nedan.

Om det inte är avtalat när leverans ska ske så ska säljaren leverera varorna så snart som möjligt (försening) och senast 30 dagar efter det att du beställde varorna.

Köparen har rätt att omedelbart häva köpet om

1) Säljarens dröjsmål är av väsentlig betydelse för köparen, eller

2) Om köparen före avtalets ingående meddelade säljaren att avlämnande av varan senast en viss dag är avgörande för att han eller hon skulle ingå avtalet

3) Om säljaren meddelat köparen att han eller hon inte kommer att avlämna varan.

Om köparen har krävt att säljaren avlämnar varan inom en bestämd tilläggstid och om tilläggstiden inte är oskäligt kort, får köparen även häva köpet om varan inte avlämnas inom tilläggstiden. Medan tilläggstiden löper får köparen häva köpet endast om säljaren meddelar att han eller hon inte kommer att fullgöra köpet inom denna tid.

Om köparen har krävt fullgörelse av köpet utan att ange någon tilläggstid, får köparen häva köpet om varan inte avlämnas inom en skälig tid efter det att kravet framställdes.

Outlösta försändelser och ej mottagna varor

Alla försändelser föraviseras via post, telefon eller sms. Vi kommer att skicka en leveransbekräftelse till dig när varorna är klara för leverans. Om du inte mottagit någon avisering från fraktbolaget inom en vecka efter det att du fick din leveransbekräftelse, måste du kontakta oss för att undvika att försändelsen returneras.

I de fall som brev, postpaket, lastpall eller större paket returneras till Stalands Möbler AB av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren inte medverkat till att hämta eller ta emot beställda varor enligt vad som anges nedan, trots påminnelser, uppkommer hanteringskostnader för Stalands Möbler AB. Stalands Möbler AB förbehåller sig rätten att debitera Kunden en avgift för dessa kostnader enligt vad som anges nedan.

* Inte hämtat ut paket från utlämningsstället

* Inte varit tillgänglig på uppgivet telefonnummer för avisering,

* Vägrat ta emot leveransen

* Uppgivit felaktigt namn-, adress eller kontaktuppgifter

När det gäller brev och paket är avgiften 250 kronor inkl. moms. För varor på lastpall eller större paket är avgiften 550 kronor inkl. moms. Avgiften täcker kostnaden för returfrakten och returadministrationen. Avgiften debiteras via faktura alternativt, för det fall att betalning redan har skett så dras avgiften av från den summa som vi ska betala tillbaka till Kunden.

I de fall som DHL eller Stalands Möbler AB kommit överens med dig om tid och datum för förnyad leverans men beställaren inte finns på plats vid leveranstillfället, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på 120 kronor inklusive moms för de kostnader som leveransen har medfört.

5. ÅNGERRÄTT

Vid köp av varor på vår webbutik, www.interiorbutiken.se gäller reglerna om ångerrätt i enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du som är konsument har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar (ångerfristen) utan att du behöver ange något skäl. Ångerfristen börjar gälla det datum då du, eller någon annan person som du har angett för oss, tog emot varan. Om din beställning omfattar flera varor eller om varan består av flera delar börjar ångerfristen gälla det datum då du, eller någon annan person som du har angett för oss, tog emot den sista varan eller sista delen i din beställning.

Undantag från ångerrätten

Vid köp av varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en personlig prägel gäller inte ångerrätten. Det gäller beställningsvaror, med vilket menas varor som vi inte har i vårt lager och därför måste beställas. I samband med att du beställer en vara på vår webbplats som inte omfattas av ångerrätten får du klar och tydlig information om det innan du lägger din beställning.

Ångerrätten gäller endast konsumentköp. Om du handlar i egenskap av näringsidkare på vår webbutik, www.interiorbutiken.se så gäller inte ångerrätten eller annan konsumentskyddande lagstiftning. Med näringsidkare avses en fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten.

Så här gör du när du ångrar köpet

Innan ångerfristen på 14 dagar har löpt ut ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss om att du ångrat köpet via brev per post eller e-postmeddelande. Ange hur vi kan kontakta dig genom att lämna dina kontaktuppgifter i form av namn, adress, mobiltelefonnummer och e-postadress. Vi behöver också veta varans namn, ordernummer och betalningsreferens. Det går också bra att använda den standardiserade ångerblanketten som går att hämta på konsumentverkets webbplats: www.konsumentverket.se

Fyll i blanketten och skicka den till oss innan ångerfristen har löpt ut. Våra fullständiga adress- och kontaktuppgifter finns längst upp på denna sida, se under rubriken Bolagsinformation.

Så här returnerar du varan till oss

När du ångrat köpet ska du skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss så fort som möjligt, dock inte senare än inom 14 dagar från det datum då du meddelade oss att du ångrade köpet. Har vi åtagit oss att hämta varan hos dig så gäller det.

Innan du returnerar varan rekommenderar vi att du kontaktar oss på telefon: 08-702 78 22.

Vi löser inte ut returnerade varor som skickats mot postförskott.

Ansvaret för varans skick

Du ansvarar för varan skick efter det att du har tagit emot varan samt under hela returfrakten tillbaka till oss, till och med att vi har tagit emot varan. Det är därför viktigt att du skickar tillbaka varan väl emballerad och helst i sitt originalemballage. Tänk på att förpacka varan ordentligt.

Ersättning för att varan minskat i värde

Varan får inte vara använd när den returneras. Du får undersöka varan för att fastställa varans egenskaper och funktion. Om det skulle visa sig när vi fått tillbaka varan att den har minskat i värde till följd av att du har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändig för att fastställa varans funktion och egenskaper har vi rätt att kräva ersättning av dig för värdeminskningen. Vi gör då ett värdeminskningsavdrag på återbetalningen.

Återbetalning vid ångerrätt

När du ångrat ditt köp betalar vi tillbaka det belopp som du har betalat för varan inklusive kostnaden för leveranskostnaden (fraktkostnad). För det fall att du har valt ett annat dyrare leveranssätt än den standardleverans som vi erbjuder ersätter vi inte dig för denna extra kostnad.

Du ska ersätta oss för eventuell värdeminskning av varan i den mån varan har minskat i värde till följd av att du har hanterat den i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion. Denna värdeminskning har vi rätt att dra av från den summa vi ska återbetala till dig (värdeminskningsavdrag).

Återbetalning kommer att ske snarast dock senast 14 dagar från och med det datum då vi tog emot ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi har dock rätt att vänta med återbetalningen tills vi har tagit emot varan eller att du har visat att varan har sänts tillbaka till oss.

Återbetalning kommer att ske via det betalningsalternativ som du valde vid betalningen om inte annat överenskommits.

Kostnader för returfrakten vid ångerrätt

När du utnyttjar ångerrätten och ska returnera varan till oss så är det du som betalar och står för kostnaden att returnera varan till oss. Har vi åtagit oss att stå för returkostnaden gäller det.

Vid skrymmande varor som inte kan skickas med post beräknas fraktkostnaderna uppgå till: 
800 kronor per kubik, baserat på en exempelsoffa 3-sits som väger 60 kg volym 3,6 kubik. Priset är ett exempelpris och inget exakt pris. Priset kan variera kraftigt beroende på vikt, längd, bredd o.s.v.

Vi löser inte ut varor mot postförskott.

6. REKLAMATIONER OCH RETURER

Transportskada 

Var noga med att kontrollera din vara direkt vid mottagandet. Eftersom transportskador kan gälla både synliga och dolda skador är det viktigt att du avemballerar och inspekterar emballage och dina varor noggrant om det finns några yttre eller inre skador på emballage, kartonger eller annan förpackning som varorna är förpackade i.

Så här anmäler du transportskador

Transportskador ska noteras på fraktsedel i samband med att varan kvitteras. Kontakta oss omedelbart om emballage och/eller varan är skadad på följande e-postadress:

info@interiorbutiken.se

Observera att en notering av yttre skada måste noteras på fraktbolagets fraktsedel i samband med att leverans och kvittens sker. Be chauffören att även göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Var noga med att spara fraktsedlar och ha dem tillgängliga vid skadeanmälan. För att kunna hantera ditt ärende så snabbt som möjligt behöver du lämna ditt service- eller ordernummer. 

Du får inte använda den skadade produkten och var noga med att behålla originalemballage.

Vi ser gärna att du kompletterar din skadeanmälan med fotografier för att vi på ett bättre sätt ska kunna hjälpa dig.

Reklamation

Om det är fel på varan har du som konsument rätt att reklamera varan inom 3 år från det att du tog emot varan (reklamationsfrist) i enlighet med konsumentköplagens(1990:932) regler. Gäller ursprungliga fel och inte slitage eller handhavande fel.

Så här reklamerar du

Om det är fel på varan ska du meddela oss om vilket fel det är på varan (reklamation) inom skälig tid efter det att du märkte felet eller borde ha märkt felet. Ett meddelande som lämnas inom två månader efter det att du upptäckte felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid. Ange varans namn samt service- eller ordernummer. För att underlätta reklamationshanteringen bifoga kvitto och detaljerade bilder samt bilder på varan i helbild som visar eventuella fel eller skador. Kontakta oss alltid vid skador eller reklamationer. Bilder skickas med e-post till info@interiorbutiken.se.

Reklamationen lämnas till oss antingen via e-post, eller brev med posten. Ange namn och adressuppgifter samt e-postadress där vi kan nå dig. E-postadress: info@interiorbutiken.se Postadress: Stalands Möbler AB, Interiörbutiken Webb, Månskärsvägen 10, 141 75 Kungens Kurva.

Våra rutiner vid reklamationer

När vi tagit emot din reklamation skapas ett reklamationsärende. Ärendet påbörjas omgående.

Om vi bedömer att varan är felaktig enligt reglerna i konsumentköplagen kommer reklamationen att godkännas av oss, vilket leder till att vi väljer att antingen leverera en ny vara eller reparera varan alternativt utbetalar en ersättning om inte något av dessa alternativ är möjliga. Om vi bedömer att varan inte är felaktig enligt reglerna i konsumentköplagen avslår vi reklamationen.

Kontakta alltid webbutiken för närmare detaljer om hur du ska gå tillväga innan du returnerar den felaktiga varan till oss. Vi ersätter dig alltid för nödvändiga fraktkostnader för transport av den reklamerade varan till oss förutsatt att det är en godkänd reklamation.

Om vi ska leverera en ny vara till dig står vi för fraktkostnaden av den nya varan till dig.

Vi löser inte ut varor mot postförskott.

7. GARANTIER

Endast i de fall som tillverkaren har lämnat en garanti för varan så framgår det av produktinformationen på webbutiken.

8. TVIST UTANFÖR DOMSTOL

Som konsument har du möjlighet att få ditt reklamationsärende prövat i Allmänna reklamationsnämnden. Du kan också få råd hos kommunernas konsumentvägledare och hos Konsumentverket, www.konsumentverket.se

Vi följer beslut från Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se.

9. FORCE MAJEURE

Stalands Möbler AB ansvarar inte för skada eller förseningar som beror på extra ordinära omständigheter eller händelser som står utanför vår kontroll såsom krig, strejk, naturkatastrofer eller andra, force majeure liknande händelser, förseningar hos leverantörer på grund av sådana uppräknade omständigheter, vars verkningar vi inte rimligen hade kunnat undvika eller övervinna utan ekonomiska förluster. Stalands Möbler AB åtar sig att meddela våra kunder när en sådan omständighet inträffar. Om sådan händelse varar i mer än 5 dagar har Stalands Möbler AB och du som kund rätt att frånträda Avtalet med omedelbar verkan utan krav på ersättning eller skadestånd från den andra parten.

10.  TILLÄMPLIG LAG 

Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av svensk domstol.

11. PERSONUPPGIFTER OCH ANVÄNDNINGEN AV COOKIES

Personuppgiftslagen (PuL)

Stalands Möbler AB, Månskärsvägen 10 C, 141 75 Kungens Kurva, org. nr.556244-8356, ansvarar för de personuppgifter som du lämnar till oss på www.interiorbutiken.se När du beställer en vara behöver du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer samt e-postadress. För vissa val av betalningsalternativ kommer vi behöva ditt personnummer och betal- eller kreditkortsnummer. Dina personuppgifter kommer att behandlas av oss för att vi ska kunna utföra och fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund, exempelvis för att kunna bekräfta din beställning och att administrera dina inköp. Efter ditt godkännande kan uppgifterna också komma att användas för identifikation och utskick av våra egna nyhetsbrev. Vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje man utom i det fall att betal- eller kreditkortsföretag som vi samarbetar med kräver det. Vi samarbetar med Svea Ekonomi AB och på deras begäran lämnar vi ut ditt personnummer och ditt ordernummer när du har beställt en vara via vår Webbutik. Vi lagrar inte ditt personnummer i vår databas. Vi säljer inte eller lämnar ut dina personuppgifter till tredje man. Enligt personuppgiftslagen får inte personuppgifter behandlas för ändamål som rör direkt marknadsföring om du uttryckligen motsatt dig sådan behandling. Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter. Ytterligare personuppgifter får därefter inte behandlas. 

Genom att du gör en beställning på vår webbplats, www.interiorbutiken.se eller registrerar dina kreditkortsuppgifter samtycker du samtidigt till att Stalands Möbler AB behandlar dina personuppgifter på det sätt som angetts ovan. 

Enligt PuL har du rätt att kostnadsfritt en gång per kalenderår begära att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas, blockeras eller utplånas. En sådan begäran ska lämnas skriftligen till Stalands Möbler AB på ovan angiven adress och vara egenhändigt undertecknad av dig själv. Brevet ska skickas med post. Om du inte vill att dina personuppgifter ska användas för direktmarknadsföring ber vi dig att skriftligen och i ett egenhändigt undertecknat brev som skickas med post meddela Stalands Möbler AB det ovan angiven adress.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies och ändamålet med användningen. Du som kund och besökare på denna webbplats ska också lämna ditt samtycke till att cookies används. 

På Stalands Möbler AB:s webbutik, www.interiorbutiken.se används cookies. Det är små textfiler som lagras på besökarens dator och som bland annat sparar personliga inställningar och gör det möjligt att följa vad besökarna gör på webbplatsen.

Det finns två olika sorters cookies:

  1. En sessionscookie, som tillfälligt lagras i datorns minne under tiden en besökare är inne på webbsidan. Sessionskakan försvinner när du stänger webbläsaren. Vi använder den i syfte att kunna behandla ditt köp på vår webbutik.
  2. En varaktig cookie, som finns kvar på din dator tills den tas bort.

Stalands Möbler AB använder sig av cookies för att göra det smidigare för dig som kund att handla på webbplatsen. Med hjälp av cookies kan webbplatsen hålla reda på vilka varor du har lagt i din varukorg på webbplatsen och funktionerna förbättras. Cookies ger oss också möjlighet att föra besöksstatistik över olika webbsidor och hjälper oss att utveckla webbplatsen. När du loggar in på vår webbplats placeras en kaka på din dator. Vid varje sidbläddring skickar din dator kakan till den webbplats som du besöker och med hjälp av kakan kan webbplatsen konstatera att du är inloggad och du slipper använda användarnamn och lösenord för varje ny sida.

Du kan undvika cookies genom att stänga av cookies i din webbläsares säkerhetsinställningar så att den automatiskt nekar cookies eller informerar om att webbsidan innehåller cookies.

Genom att använda Stalands Möbler AB:s webbutik på www.interiorbutiken.se samtycker du till att Stalands Möbler AB använder cookies.            

 

Fastställda av Stalands Möbler AB 2016-07-28